Grupa "C": Zestawienie funkcji wejść cyfrowych listwy sterującej
Każdy z pięciu zacisków (C001 do C005) listwy sterującej może spełniać jedną z przedstawionych w poniższej tabeli funkcji. Każda funkcja, posiada swój kod cyfrowy oraz oznaczenie wskazujące na pełnioną funkcję (np. bieg w prawo -00 ang. "Forward Run" -skrót [FW]) Fizycznie na listwie sterującej zaciski oznaczone są: 1, 2, 3, 4, 5. Na schematach w instrukcji zaciski są również oznaczane skrótem funkcji, którą pełnią w opisywanym układzie (np. [FW]). Logikę styków (normalnie otwarty/normalnie zamknięty) ustawia się w funkcjach od C011 do C015.
Tabela funkcji - w tabeli zestawiono wszystkie 31 funkcji, które mogą być pełnione przez wejścia cyfrowe [1] - [5] listwy sterującej.
Tabela funkcji realizowanych przez wejścia cyfrowe | ||||
Kod funkcji | Symbol funkcji | Nazwa funkcji | Opis | |
00 | FW |
Rozkaz ruchu. Bieg w prawo/Zatrzymanie |
ZAŁ | Falownik jest w trybie biegu, praca silnika w prawo |
WYŁ | Falownik w trybie zatrzymania, silnik jest zatrzymywany | |||
01 | RV |
Rozkaz ruchu. Bieg w lewo/Zatrzymanie |
ZAŁ | Falownik jest w trybie biegu, praca silnika w lewo. |
WYŁ | Falownik w trybie zatrzymania, silnik jest zatrzymywany | |||
02 | CF1 *1 |
Wielopoziomowa nastawa prędkości, Bit 0 (LSB) |
ZAŁ | Bit 0 w binarnym kodzie wielopoziomowej nastawie prędkości; logiczna 1 |
WYŁ | Bit 0 w binarnym kodzie wielopoziomowej nastawie prędkości; logiczne 0 | |||
03 | CF2 |
Wielopoziomowa nastawa prędkości, Bit 1 |
ZAŁ | Bit 1 kodu wielopoziomowej nastawy prędkości, wartość: logiczna 1 |
WYŁ | Bit 1 kodu wielopoziomowej nastawy prędkości, wartość: logiczne 0 | |||
04 | CF3 |
Wielopoziomowa nastawa prędkości, Bit 2 |
ZAŁ | Bit 2 kodu wielopoziomowej nastawy prędkości, wartość: logiczna 1 |
WYŁ | Bit 2 kodu wielopoziomowej j nastawy prędkości, wartość: logiczne 0 | |||
05 | CF4 |
Wielopoziomowa nastawa prędkości, Bit 3 (MSB) |
ZAŁ | Bit 3 kodu wielopoziomowej nastawy prędkości, wartość: logiczna 1 |
WYŁ | Bit 3 kodu wielopoziomowej nastawy prędkości, wartość: logiczne 0 | |||
06 | JG | Bieg próbny | ZAŁ | Falownik w Trybie Biegu, silnik pracuje zgodnie z nastawą biegu próbnego |
WYŁ | Falownik w Trybie Zatrzymania | |||
07 | DB | Hamowanie dynamiczne | ZAŁ | Zwalnianie i hamowanie w trybie hamowania dynamicznego |
WYŁ | Hamowanie dynamiczne nieaktywne | |||
08 | SET |
Aktywowanie drugiego zestawu nastaw (silnik 2) |
ZAŁ | Falownik pracuje z nastawami dla drugiego silnika. Zmiana nastaw dla 2-go silnika tylko podczas postoju |
WYŁ | Falownik wykorzystuje nastawy pierwszego silnika (główne) | |||
09 | 2CH | Drugi zestaw czasów przyspieszania i zwalniania | ZAŁ | Aktywuje drugi zestaw nastaw czasów przyspieszania i zwalniania |
WYŁ | Falownik wykorzystuje pierwszy zestaw nastaw czasów przyspieszania i zwalniania | |||
11 | FRS | Wolny wybieg | ZAŁ | Wyłącza wyjście falownika puszczając silnik wybiegiem |
WYŁ | Zwalnianie i zatrzymanie silnika kontrolowane przez falownik, zgodne z czasami zwalniania. |
Tabela funkcji realizowanych przez wejścia cyfrowe | ||||
Kod funkcji | Symbol funkcji | Nazwa funkcji | Opis | |
12 | EXT | Zewnętrzny sygnał blokady | ZAŁ | Załączenie zacisku powoduje zablokowanie pracy falownika i wyświetlenie kodu błędu E12 |
WYŁ | Normalna praca falownika. Po przejściu ze stanu włączonego wymagany do dalszej pracy reset | |||
13 | USP | Zabezpieczenie przed samoczynnym rozruchem. | ZAŁ | Po załączeniu zasilania, falownik nie przeprowadzi automatycznego rozruchu. |
WYŁ | Po załączeniu zasilania falownik przeprowadzi automatyczny rozruch jeżeli przed zanikiem zasilania był aktywny rozkaz ruchu. | |||
15 | SFT | Blokada nastaw | ZAŁ | Panel sterowania oraz panel zdalnego sterowania są zabezpieczone przed wprowadzaniem zmian w nastawach parametrów. |
WYŁ | Parametry mogą być edytowane i zmieniane ich nastawy | |||
16 | AT | Rodzaj analogowego sygnału sterującego | ZAŁ | Patrz "Nastawy wejść analogowych" na stronie 3-12. |
WYŁ | ||||
18 | RS | Kasowanie blokady falownika | ZAŁ | Kasowana jest blokada falownika. |
WYŁ | Nie ma wpływu na pracę falownika | |||
19 | PTC | Funkcje termistora PTC | zamknięty | Kiedy termistory silnika podłączone są do zacisków [5] i [L] falownika, to jest bieżąco kontrolowana temperatura silnika i w przypadku przekroczenia dopuszczalnej, następuje blokada falownika. |
otwarty | Rozłączenie termistorów blokuje falownik i powoduje wyłączenie silnika. | |||
20 | STA | Funkcja trzech przewodów: załączanie impulsowe | ZAŁ | Rozpoczyna pracę silnika |
WYŁ | Nie zmienia aktualnego stanu silnika | |||
21 | STP | Funkcja trzech przewodów: impuls owe zatrzymanie | ZAŁ | Zatrzymuje pracę silnika |
WYŁ | Nie wpływa na pracę silnika | |||
22 | F/R | Funkcja trzech przewodów: wybór kierunku ruchu: w prawo/w lewo | ZAŁ | Ustawia kierunek obrotów silnika: ZAŁ = FWD (bieg w prawo). Zmiana stanu zacisku kiedy silnik pracuje powoduje wyhamowanie silnika i zmianę kierunku obrotów. |
WYŁ | Ustawia kierunek obrotów silnika: WYŁ = REV (bieg w lewo). Zmiana stanu zacisku kiedy silnik pracuje powoduje wyhamowanie i zmianę kierunku obrotów | |||
23 | PID | Blokada regulatora PID | ZAŁ | Blokuje tymczasowo pracę regulatora PID. Jeśli A071=01 to falownik odcina wyjście |
WYŁ | Jeśli tylko A071=01, praca regulatora PID jest kontynuowana | |||
24 | PIDC | Resetowanie regulatora PID | ZAŁ | Resetuje regulator PID. Główną konsekwencją działania funkcji jest wyzerowanie części całkującej regulatora |
WYŁ | Nie wpływa na pracę regulatora | |||
27 | UP | Motopotencjometr: narastanie prędkości | ZAŁ | Przyspieszanie (zwiększanie częstotliwości wyjściowej) silnika od bieżącej częstotliwości za pomocą motopotencjometru |
WYŁ | Nie wpływa na pracę silnika |
Tabela funkcji realizowanych przez wejścia cyfrowe | ||||
Kod funkcji | Symbol funkcji | Nazwa funkcji | Opis | |
28 | DWN | Motopotencjometr: obniżanie prędkości | ZAŁ | Zwalnianie (zmniejszanie częstotliwości wyjściowej) silnika od bieżącej częstotliwości za pomocą motopotencjometru |
WYŁ | Nie wpływa na pracę silnika | |||
29 | UDC | Czyszczenie pamięci motopotencjometra | ZAŁ | Resetuje wartość pamięci motopotencjometru i ustawia częstotliwość zadaną zgodnie z nastawą w F001. Parametr C101 musi być ustawiony=00 aby odblokować działanie tej funkcji. |
WYŁ | Nie wpływa na wartość pamięci motopotencjometru | |||
31 | OPE | Wymuszenie sterowania częstotliwością i rozkazem ruchu z panelu falownika | ZAŁ | Narzuca sterowanie częstotliwością wyjściową (A001) oraz zadawanie rozkazu ruchu (A002) z panelu sterowania |
WYŁ | Zadawanie częstotliwości wyjściowej oraz rozkazu ruchu zgodnie z nastawami w parametrach A001 i A002 | |||
50 | ADD | Dodawanie częstotliwości | ZAŁ | Dodaje wartość z parametru A145 do bieżącej częstotliwości wyjściowej |
WYŁ | Nie dodaje wartości A145 do częstotliwości wyjściowej. | |||
51 | F-TM | Wymuszenie sterowania częstotliwością i rozkazem ruchu z listwy sterowniczej falownika | ZAŁ | Wymusza sterowanie falownika poprzez zaciski listwy sterującej (zadawanie częstotliwości i rozkazu ruchu) |
WYŁ | Zadawanie częstotliwości i rozkazu ruchu zgodnie z nastawami parametrów (A001) i (A002) | |||
52 | RDY * | Rozkaz ruchu (szybsza odpowiedź na wyjściu) | ZAŁ | Falownik jest w trybie biegu, praca silnika w prawo (sygnał na wyjściu pojawia się szybciej w stosunku do funkcji FW) |
WYŁ | Falownik w trybie zatrzymania, silnik jest zatrzymywany (sygnał na wyjściu pojawia się szybciej w stosunku do funkcji FW). | |||
53 | SP-SET | Aktywowanie drugiego zestawu nastaw możliwy również w trybie biegu (silnik 2) | ZAŁ | Falownik pracuje z nastawami dla drugiego silnika. Zmiana nastaw dla 2-go silnika możliwa również podczas biegu. |
WYŁ | Falownik wykorzystuje nastawy pierwszego silnika (główne). Zmiana nastaw dla 2-go silnika możliwa również podczas biegu. | |||
64 | EMR * ADD | Stop bezpieczeństwa Dodawanie częstotliwości | ZAŁ | Falownik rozpoznaje sygnał stop bezpieczeństwa i odcina napięcie na wyjściu.. Patrz także "Stop bezpieczeństwa" na stronie 159. |
ZAŁ | Dodaje wartość z parametru A145 do bieżącej częstotliwości wyjściowej | |||
255 | - | Funkcja nieaktywna (pusta) | ZAŁ | (sygnał ignorowany) |
WYŁ | (sygnał ignorowany) |
NOTATKA: Kiedy wykorzystujesz wielopoziomową nastawę prędkości (sygnały CF1 do CF4), nie wyświetlaj parametru F001 ani nie zmieniaj jego wartości podczas pracy silnika. Jeśli wymagane jest monitorowanie częstotliwości podczas pracy wykorzystuj funkcję D001.
WYSOKIE NAPIĘCIE: Kiedy funkcja RDY jest aktywna, na zaciskach wyjściowych falownika U, V, W pojawia się napięcie nawet w przypadku braku komendy startu. Nigdy nie dotykaj zacisków mocowych falownika przy podłączonym zasilaniu.
NOTATKA: Funkcja EMR nie jest programowalna ale zostaje automatycznie przypisana do zacisku po przełączeniu łącznika S8 w pozycję ON. Kiedy funkcja EMR (Stop bezpieczeństwa) jest aktywna pod zaciski 3,4 i 5 automatycznie przypisane zostają funkcje wyszczególnione w tabeli poniżej.